namehaye23

letters

namehaye23

letters

حدود یک هفته پیش بود. بعدازظهر.هوا هنوز اینقدر گرم نبود.

طبق معمول شام رو زود درست کردم و اومدم نشستم سر کتاب. تازه داشتم گرم میشدم و کلمه کلمه درس رو میگذاشتم تو مغزم که تلفن زنگ زد! فکر کردم تویی که زنگ زدی با هم بریم قدم بزنیم.اما شماره تو نبود...ولی شماره آشنا بود و شناختمش.الو رو که گفتم دیدم صداش گرفته.گفت.

-نسیم جون تو دستگاه کنترل فشار داری؟

-نه!چیزی شده؟

-از صبح سردرد و حالت تهوع دارم. دانشگاه هم نتونستم برم.نمی تونم بلند شم...فکر کنم فشارم پایینه.قبلا هم اینطوری شدم که رفتم دکتر و سرم وصل کردم....

-چیزی خوردی؟

-آره !کمی...

-پس من الان میام با هم بریم دکتر.

-نه! نمی خوام برم دکتر. کم کم خوب میشم .فقط می خواستم بدونم فشارم چنده؟ خداحافظ.

تلفن و که قطع کردم نشستم سر کتاب ولی دیدم حواسم جمع نمیشه.به تو زنگ زدم نبودی...آماده شدم. بهش زنگ زدم که میام پیشت.کمی از شام و مواد خوراکی دیگه برداشتم و رفتم بیرون... وسط راه یادم افتاد که ممکنه تو زنگ بزنی ونگران بشی...دوباره برگشتم و بهت ای میل زدم .بعد رفتم .

رنگ صورتش پریده بود .زیر چشماش هم حسابی پف کرده بود. نمیدونم به خاطر خوابیدن بود یا گریه!کمی پیشش نشستم .مایعات بهش دادم کم کم بخوره.یه سری معاینات نورولوژی که ته مغزم بود رو انجام دادم .سردردش تیپ استرسی داشت. بهش یه مسکن دادم و باهاش حرف زدم. میگفت قبلا دکتر رفتم وکلی آزمایش و ...انجام داده. بهم گفته افسردگی! داری. ولی من نمی خوام دارو بخورم...

یکی دو ساعتی پیشش بودم و کلی حرف زدیم! رنگ گونه هاش بهتر شد .میگفت سرش هم بهتره!دیگه داشت شب میشد و من باید میرفتم خونه.

تا صبح فکر میکردم که ارزش داره که آدم سلامت روحی و جسمی اش رو به خاطر درس خوندن توی یه کشور دیگه به خطر بیندازه؟ حالا شاید بعضی رشته ها فقط خاص اینجا باشه! اما خیلی هاش رو تو ایران هم میشه خوند.

البته خیلی مساءل دیگه مثل راحتی کار و در دسترس بودن منابع و راحتی های فکری تو اینجا و دوری از خانواده . نداشتن همزبون و.... خیلی چیزهای دیگه هم  هستن!!!!

من که هنوز جوابی ندارم.

نظرات 3 + ارسال نظر
تنگی آئورت جمعه 26 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:29 ب.ظ http://tabib111.blogfa.com

نمی دونم شاید من چون تجربه نکردم اینو میگم ، اما درسته که زندگی توی غربت سخته ولی خیلی چیزای دیگه هست که اینجا موندن رو هم سخت می کنه ..

شاید بشه گفت که محیط در هر صورت!!!!!! فشارهایی رو به آدم وارد میکنه .ولی اصل موضوع خودمون هستیم وروشی که برای مقابله با مشکلات انتخاب می کنیم. به هر حال همه چیز رو در همه جا نمیتوان داشت!
باید دید که داشتن چه چیز هایی برای من مهمتره. یا زندگی من با داشتن کدوم یک از اونا زندگی! میشه.

خرس یکشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:47 ب.ظ

hi kind lady, thanks for your comments. you are a student and know well enough about the atmosphere of examination period. i'm in it and had to go to tehran to take my exam. fortunately i got an 18.75 from the last called: syntax. i'm sure yours are far better than mine. the important thing is to do our best not only for the points but for getting the knowledge beyond the points or exams in order to use them in our professional life and to give the best service to your patients or my student. and about your text say skin, i'm sure you did and do and also will do your best with it and with the others as well. you are experienced and it is your power in your study. you know what are you looking for, and it is good. i pray for you lady, i wish always the best for you in that strange country. i'm sure you will come back with hands full of help for mankind. so be patient. t
این نیز بگذرد.

خرس یکشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:04 ب.ظ

ولی دوست خوب!
فقط اونجایی خوشه...که دل خوشه...والا همه جا آسمونش یه رنگه...بقیش همه رنگ و لعابه.
منم دارم میام...حالا شاید نه اونجایی که شمایی...شاید همسایش...ولی میدونم که اونجا هم....یه آسمون داره...به پهنای دل آدمای خوب...و به رنگ امید.
حالا اگه آدم خودش خوب نباشه...یا امید رو فراموش کرده باشه...این دیگه تقصیر آسمون نیست....کشور نیست.
عصر جمعه...وقت غروب آفتاب هر جا باشی....دلت میگیره...حالا میخوای غرق امکانات باشی...یا گرفتار نون شبت. منم اینا رو میگم...به کسی که خودش همینجور فکر میکنه.
اونجا هم آدمایی هستن که دلتو بشکنن...چه فرقی میکنه...مهم اینه که...هر جا هستم باشم...آسمان مال من است.
هر جا هستی خوش باشی...به فضل و کرم صاحب دلها.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد